Ecuador - Reisverslag uit Latacunga, Ecuador van Nicolien - WaarBenJij.nu Ecuador - Reisverslag uit Latacunga, Ecuador van Nicolien - WaarBenJij.nu

Ecuador

Blijf op de hoogte en volg Nicolien

13 Augustus 2015 | Ecuador, Latacunga

Hola allemaal!!

Nadat ik Mancora ben vertrokken, ben ik met mn reisgroepje naar Banos gegaan. Toen we hier aankwamen was het ontzettend slecht weer en we konden eigenlijk weinig doen in Banos. We wilden nog gaan raften, maar doordat het zo hard had geregend ging dit niet door. Wel zijn we nog naar de swing into eternity gegaan. Een schommel op de rand van een afgrond, klinkt eng, maar we zagen de afgrond toch niet door het slechte weer. Waarschijnlijk is het een erg mooi uitzicht als het wel mooi weer is.

We zijn toen maar snel naar Quito gegaan. Over Quito had ik weinig positieve verhalen gehoord, maar het heeft mij positief verbaasd. Het is een mooie stad met veel geschiedenis. We zijn nog een dag naar de grootste markt in Zuid-Amerika geweest in een stadje genaamd Otavalo. We hadden helaas niet zoveel tijd op de markt en de markt was veel te groot om helemaal te zien. Ook zijn we nog naar het midden van de aarde geweest. Dit viel alleen een beetje tegen, omdat we allemaal trucjes hadden verwacht die je kon doen met de magnetische velden. Maar dat bleek ergens anders te zijn.

In Quito hebben Tania en Nick ons verlaten, want die gingen door naar Colombia. Met de Nederlandse meiden ben ik toen verder gegaan naar Mindo. Dit is een heel klein dorpje en toen we met de bus Mindo binnenreden zag ik Maupie met zn club die hier ook aan het rondreizen zijn voor hun lustrumreis. In Mindo hebben we veel activiteiten gedaan. We zijn naar een chocolade tour geweest, een zogenoemd kikkerconcert, vogels gespot, langs watervallen gelopen, getubed.

Na Mindo zijn we eindelijk weer naar de kust gegaan. We zijn eerst naar Canoa gegaan. We wisten hier niet zoveel van af, maar in de Lonely Planet stond dat het leuk was. En we hebben ons hier erg vermaakt. Helaas vertrokken Lynn en Inge alweer na een dag, want die wilde graag in Montanita zijn voor het weekend. Chantal en ik hebben hier heerlijk op het strand gelegen. Het strand was echt bomvol en veel leuker dan in Mancora. Overal waren stoeltjes met heel veel locals. Over het strand liepen de hele tijd mensen die eten en drinken verkochten, dus verhongeren deedden we niet.

Na Canoa zijn we naar Puerto Lopez gegaan. In Puerto Lopez kon je walvissen spotten en er was een mooi strand Los Freilles. We zijn een aantal dagen naar Los Freilles gegaan, hier was het mooier weer dan in Puerto Lopez, maar helaas liepen hier geen mannetjes over het strand met eten en drinken. We hebben ook een dag walvissen gespot en dat was erg gaaf.

Voor het weekend zijn we naar Montanita gegaan. Hier hebben we voornamelijk gefeest. Het weer was voornamelijk bewolkt. Ook Maupie was hier met zn club en dat was erg gezellig. Na dit weekend zijn we naar Cuenca gegaan wat de laatste stad met Chantal zal zijn. Ons hostel was erg leuk. We hoorden erg veel leuke verhalen over Cuenca, maar het viel ons eigenlijk erg tegen. Het had mooie kerken, maar verder vonden we de mensen niet zo aardig en behulpzaam. Hier heb ik nog wel een leuk panamahoedje gescoord. Het panamahoedje wordt eigenlijk helemaal niet gemaakt in Panama, maar in Ecuador. Toen de Spanjaarden hier heersden, gingen zij de hoedjes naar Europa verschepen en dit deedden ze via Panama. In Panama vonden de mensen de hoedjes ook wel praktisch, want die hielden het hoofd goed cool tijdens het werken in de volle zon. De mensen in Cuenca dragen de hoedjes niet, want het weer is vaak bewolkt en vochtig en dat is niet goed voor het hoedje. Hierdoor heet het hoedje een Panama hoedje.

Chantal vertrok voor haar mega lange rit terug naar Lima en ik ging verder naar Latacunga, een plek net voor Quito. Hier ben ik nu, maar ik kan niks doen omdat er protesten zijn waardoor de wegen gesloten zijn. Morgen hoop ik dat ik een kratermeer kan bezoeken en daarna door naar Quito om mijn laatste dagen te spenderen! Op maandagavond begin ik aan mijn fantastische 30 urige terugreis, ontzettend veel zin in!!

Heel veel liefs en zie jullie snel!!
xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicolien

Actief sinds 25 Maart 2015
Verslag gelezen: 905
Totaal aantal bezoekers 6317

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 19 Augustus 2015

Zuid-Amerika

Landen bezocht: