Peru; van mooie bergen tot woestijn en strand - Reisverslag uit Puerto López, Ecuador van Nicolien - WaarBenJij.nu Peru; van mooie bergen tot woestijn en strand - Reisverslag uit Puerto López, Ecuador van Nicolien - WaarBenJij.nu

Peru; van mooie bergen tot woestijn en strand

Blijf op de hoogte en volg Nicolien

04 Augustus 2015 | Ecuador, Puerto López

Hola!

Ik heb al erg lang niet van me laten horen, maar ik heb precies vandaag nog 2 weken over voordat mijn lange reis terug naar huis begint.
Na de Salkantay Trek met An, zijn we naar Arequipa vertrokken. Een leuk stadje in het zuiden van Peru. Hier zijn we naar een klooster geweest wat heel mooi was. Alle huisjes waren roze of blauw wat het een hele gezellige sfeer gaf.
Ook in Arequipa hebben ze net als in Salta een bevroren meisje gevonden. Ze noemen haar hier ´The frozen ice princess´. Het was weer hetzelfde verhaal als in Salta. Ze werd geofferd aan Pachamama. Het was weer gaaf om te zien, maar je zag haar niet zo heel erg goed.
In Arequipa hebben we ook een tour naar de Colca Canyon gedaan. Het was een erg busje in busje uit tour, maar alsnog erg de moeite waard. We hebben heel veel Condors gezien. Condors zijn de enige vogels die boven de 5000 meter vliegen en wanneer hun liefje overlijd vliegen ze zo hoog mogelijk de lucht in totdat hun lichaam neerstort en hij overlijdt. Erg romantisch ofzoiets..

Na Arequipa zijn we naar Huacachina gegaan. Hier zijn we even bijgekomen van de vele activiteiten en vroege ochtenden. We hadden een heerlijk hostel met zwembad. Huacachina is een woestijndorp rondom een oase (hele smerige oase) en er zijn hele hoge zandduinen. Hier zijn we ook met een sandbuggy gaan crossen en gaan sandboarden. Het sandboarden was een leuke ervaring, maar ging helaas niet zo goed... Het boarden houden we toch maar bij de sneeuw! Nadat we hier even goed waren uitgerust, zijn we naar Lima gegaan.
In Lima hebben we erg goed geshopt en geprobeerd An der tas zo vol mogelijk te krijgen met spullen:p! Al snel was ons laatste avondmaal en vertrok An erg vroeg in de ochtend weer naar Nederland en was ik weer in m´n uppie. Erg gek om na 2 weken met iemand te hebben gereisd weer alleen te gaan.

Ik had voor dezelfde avond een nachtbus naar Huaraz geboekt. Ik wist niet zoveel over Huaraz, allleen dat je daar veel trekkings kon doen. Ik heb er uiteindelijk meer dan een week besteed en een hoop actieve dingen gedaan. Ik ben naar glaciers gegaan, gaan ijsklimmen, naar Laguna 69 geweest en de Santa Cruz trek van 4 dagen gedaan. Laguna 69 was een heel mooi meer met een niet te beschrijve turqoise kleur. De Santa Cruz trek was erg leuk, ik had wederom erg veel geluk met de groep. De trek was een stuk minder zwaar dan de Salkantay dus het was een mooie en leuke wandeling. We hadden tijdens de trek 2 honden die ons de hele tijd volgden en nieuwe toevoeging aan onze groep werden.

Na Huaraz ben ik naar de kust gegaan, waar ik erg aan toe was na al die trekkings. Daarbij had ik nog bijna geen strand gezien tot nu toe waar ik lekker op kon chillen. Ik ging op weg naar Huanchaco. Daar ontmoette ik Chantal, een Nederlands meisje. Mijn volgende bestemming was precies hetzelfde zoals zij, Mancora. Het weer in Huanchaco was niet zo mooi dus besloten we de volgende dag naar Mancora te gaan waar het het gehele jaar rond de 30 graden is.

In Mancora hebben we voornamelijk op het strand gelegen en gefeest. Het was super leuk in Mancora totdat ik ziek werd. Ik voelde me al niet zo lekker en heb toen besloten naar de dokter te gaan. Daar veronderstelde ze dat ik uitgedroogd was en een bacterie in mn darmen had. Daarvoor moest ik aan een infuus met vocht liggen en ook antibiotica. Gelukkig had ik heel veel lieve mensen ontmoet in Mancora die me kwamen vergezellen in het ´ziekenhuis´ en voor me zorgde. Ik was blij dat ik naar het ziekenhuis was gegaan, want de volgende dag voelde ik me alweer een stuk beter.

Na Mancora ben ik met een hele leuke groep naar Ecuador gegaan. 3 andere Nederlandse meisjes, Chantal, Lynn en Inge, een Duitse jongen, Nick, en een Zwitsers meisje, Tania. Een erg leuk gezelschap waar ik de laatste weken mee om ben gegaan. Maar hierover zal ik meer vertellen in mijn volgende verslag!

Tot over 2 weken!!!
Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicolien

Actief sinds 25 Maart 2015
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 6321

Voorgaande reizen:

16 April 2015 - 19 Augustus 2015

Zuid-Amerika

Landen bezocht: